350
"זוּלָתִי כָּלֵב בֶּן יְפֻנֶּה הוּא יִרְאֶנָּה וְלוֹ אֶתֵּן אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר דָּרַךְ בָּהּ וּלְבָנָיו יַעַן אֲשֶׁר מִלֵּא אַחֲרֵי ה'" למה דווקא כלב למה לא יהושע? מה לומדים מזה? וקריאה בתשעה באב לא רק להתאבל גם לעשות!
"זוּלָתִי כָּלֵב בֶּן יְפֻנֶּה הוּא יִרְאֶנָּה וְלוֹ אֶתֵּן אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר דָּרַךְ בָּהּ וּלְבָנָיו יַעַן אֲשֶׁר מִלֵּא אַחֲרֵי ה'" למה דווקא כלב למה לא יהושע? מה לומדים מזה? לפרשת דברים תשפא
דף הבית » "זוּלָתִי כָּלֵב בֶּן יְפֻנֶּה הוּא יִרְאֶנָּה וְלוֹ אֶתֵּן אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר דָּרַךְ בָּהּ וּלְבָנָיו יַעַן אֲשֶׁר מִלֵּא אַחֲרֵי ה'" למה דווקא כלב למה לא יהושע? מה לומדים מזה? לפרשת דברים תשפא
"זוּלָתִי כָּלֵב בֶּן יְפֻנֶּה הוּא יִרְאֶנָּה וְלוֹ אֶתֵּן אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר דָּרַךְ בָּהּ וּלְבָנָיו יַעַן אֲשֶׁר מִלֵּא אַחֲרֵי ה'" למה דווקא כלב למה לא יהושע? מה לומדים מזה? וקריאה בתשעה באב לא רק להתאבל גם לעשות!
8 "ואם לא תשלים עמך ועשתה עמך מלחמה" – רש"י: "הכתוב מבשֶׂרך שאם לא תשלים עמך , סופה להלחם בך אם תניחנה ותלך . וצרת עליה – אף להרעיבה ולהצמיאה ולהמיתם מיתת תחלואים" – אסור להשאיר מקום שלא הכנעת – אם תשאיר הם יקומו להלחם בך, וכשנלחמים בהם צריך להרעיב אותם ולא לתת
22בנצי גופשטיין: בית המקדש מוזכר בפרשת "ראה" לא פחות מ-18 פעמים. עליו התורה מצווה "לְשִׁכְנוֹ תִדְרְשׁוּ וּבָאתָ שָׁמָּה" הפסוק מלמד אותנו שצריך לדרוש את מקום
33בנצי גופשטיין: על פסוק יסודי מהפרשה: "ואכלת את כל העמים" והפירוש הנפלא של אור החיים הקדוש: "זו מצות עשה, וגמר אומר אשר ה' אלהיך נותן
הדרך הטובה ביותר לטיפול בבעית ההתבוללות היא על ידי הקדמת תרופה למכה וטיפול מקדים בשורשי הבעיה, ברפואת הנפש כברפואת הגוף יש חשיבות גדולה לזיהוי מוקדם ואת זה ניתן ליצור על ידי הגברת המודעות לתופעה, וטיפול פרטני בנערות.
אנו לא שופטים את הנערות הללו אלא בחום ואהבה מראים להן את הדרך חזרה לעם היהודי.
“אהבת ישראל", זו הסיסמא של עשרות המתנדבים של להב"ה הפועלים 24 שעות ביממה להצלת נפשות.